29 Ağustos 2010 Pazar

Bahçeden - 3

Evin bahçesi geniş olduğundan değişik amaçlı kullanıyor, az bulunan ürünlerden üretmeye de çalışıyorum.
Genelde tohumlarını da kendim alıyorum yani hibrit olmayan ürünleri üretmeye çalışıyorum.Bu domates de eski tohumlardan. Özelliği kır dometesi diye adlandırılır, tarlaya ekilir pek su verilmez, boğazı güzelce doldurulup bırakılır tarlada kendi kendine domatesini yapar.
Genelde iyi verimli olması için tarlanın nemli yeri seçilir.
Bu domates daha farklı pembe fakat şekli kalb gibi olan bir cins içlerinde iki yumruk büyüklüğünde olanları var, sulanan yerde yetişiyor sırık domates.
Domateslerin özellikleri bozulmaması için her cinsi ayrı ayrı ekiyorum.
Bir cinsin bulunduğu yer, oturak domates karıkları.
Şu an altı çeşit domates var.
İşte hibrit ürünün birisi sarı biber kalın etli dolma biber.biraz da sosyetik biber gibi geçen yıl birisi öyle demişti.
bunlarda sonbahar biberleri diğer adı kambe biber artık onlarda büyümeye başladı.
Acı biber olmadan olmaz. Küçük tip acı biber daha çok turşuluk olarak kullanılıyor.
Ama taze yemek için hastaları da var.
Yer fıstıkları da epey büyüdüler meyvalarını yapmaya başlamışlar.
Diğer patlıcanların yanında biraz da bostan patlıcanı da var.
Temmuz ayında yağmurlar yağınca bal kabakları da büyüdü.
Adı balkabağı zaten pişirilirken şeker yerine bal kullanılınca daha iyi oluyor.
İki yıl önce bir arkadaşımızdan gelen tohumlarla kudret narı yetiştiriyorum, bu da olgunlaşmış kudret narı.

Hiç yorum yok: