3 Mart 2010 Çarşamba

Kovan numaralama:

Kış bakımı yaptığım kovanların sıra numaraları için, boş olduğum bir gece kartonları kesip, hazırladım. Kovanda yapılan ve yapılabilecek işlerin karışmadan sürmesi için her kovana bir numara vermek gerekiyor.
Kestiğim bu sayıları kovan kayıt plakalarında ki numaralara uygun olarak sıraladım.
Sonra sırasıyla kavanların numaralarını yazdım.
Numaralar büyüklük olarak yeterli gördüm ve bütün kovanlarda aynı yere gelecek durumda yazdım.
İşlem bittikten sonra numara kartonlarının durumu gözüküyor. Yeniden kullanmak üzere kaldırdım.
Geçen yıldan kalmış nişastasız pudra şekeri taşlamış, Bende onu arılara verecek şekilde kırdım.
kovan içine, çerçvelerin üzerine koydum.
Bunun yanında bütün kovanlara bir bardak koyu şerbette verdim.
Aşı kalemi almak için yandaki köye gitmiştim, sepet kovanları resimledim.
Burada kararmış petek altları kesilip alınmış. Yeni petek yapıp; daha geniş petek gözlü olması amaçlanmış.
Aynı modern kovanlarda olduğu gibi baharda beyaz petek kullanılması sağlanıyor.
Burada bu karamış peteklerin alınması işleminin adı "Martlama" olarak geçiyor.
Artık bahar kendini göstermeye başladı soğuklar olsa da kısa süreli oluyor.
Baharın en güzel belirtisinden biriside kardelenlerden sonra açan bu yer çiçeği.

Ağaç çiçekleri de açmaya başladı en erken çiçek açan ağaç olarak "kızılcık" iyice sarı çiçeğe büründü.
İşin tersi de erken çiçek açmasına rağmen, kızılcık en geç meyve yapan ağaçlardan.

3 yorum:

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Hocam gercekten güzel bir uygulama çokta güzel olmuş müsadenle bende yapacagım baharda kendini göstermeye başladı sepetciler yogun bir ucumla arı satın almaya başladı bu yıl talep çok fiyatlarda sepet sıraya 90-100 tlye topluyorlar kolaygelsin

mahmudiyearicilik dedi ki...

Güzel olmuş Hocam, 26 güzel duruyor.
saygılar

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

murat bey rakamlar çok güzel olmuş
güzel fikir