7 Mart 2010 Pazar

Başkanımız:

Perşembe günü il merkezine gittim.
Arıcılıkla ilgi bazı malzemeler almak istedim.
Bu arada başkan yoktu biraz sonra geldi.














Tekirdağ İli Arı Yetiştiriciler Birliği Başkanı Sayın Şakir Ada'yı Bir ara telefonla konuşurken yakaladım tamam resmini çektim dedim.
Şakir Bey'in asıl mesleği gıda mühendisliği ve arıclıkla ve balın yapısıyla ilgili araştırmaları da varmış.
Toros Dağları ballı bitkileri ve balları konusunda yıllar öncebir projeyle bu işe başlamış.
Yağ çıkarılan yedi veren kekiği ve karabaş otu balı konusunda araştırmaları varmış.















Konudan konuya geçtik; sıra kanola balına geldi. Tanıtmak amacıyla bazı kanalo ballarını getirmiş,isteyene tattırıyor.
Kanola balı çok güzel kremalaşmış, önümüzdeki yıllarda ülke genelinde yeni bir arıcılık ürünü olan bal kremasının satışa sunulacağını söyledi.




















Hele bir kavanozdaki kanola balı dikkatimi çekti, süt gibi bembeyazdı.















Laf açılınca bir ara bal kodeksi değişecek dedi, baldaki nem oranını konuşurken, daha önce arıcılardan toplanmış balların analiz sonuçları var dedi.
Bende örnek bal vermiştim sonucunu görmek istedim.




















Bana tüm ilden örnekleme için toplanmış balların Furkan Yardibi adlı bir gıda mühendisinin yüksek lisans projesinde kullanıldığı söyledi.

1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam sizin kanalınızla Sayın Başkan Adaya başarı dileklerimi iletiyorum.Toplum ne yediğini öğrenmek için değişik kanallara yöneliyor,üreticiler olarak bu güveni vermek lazım,tüketicilere,takdir edersinizki ,gıda kontrolü olmayınca yaşın yanında kuruda yanıyor,etiketlemeyle bu olayların önüne geçileceğine inanıyor,başarılar diliyor saygılar sunuyorum.