9 Aralık 2009 Çarşamba

Arılığa gittim

Bu gün hava iyi soğudu ne de olsa gün dönümü yaklaştı artık bundan sonra kış ayları içinde oluruz.
Kovanlara şöyle bir baktım hiç kıpırdanma yok, artık arılar kışı görmüşler çıkan yoktu, salkımda olmaları iyi herhalde.
Arılığın içi ve etrafı epeyce otlanmış her yer yeşillenmiş. Sol baştaki yığın boş kovanlar içinde arılıkla ılgili eşyalar ve çok da az boş çerçeveler var.

Sağ baştaki yığın yaklaşık 10 yıldan beri kullanılmayan kovanlarım vardı eski arıcılık yaptığım yerdeydi, bayramdan önce getirdim,30 tane yarım kat ballık 10 kadar tam kat ballık 20 tanede de kuluçkalık var, hepsinin içinde çerçeveleride var.
Onları da arılığa rüzgar kıran olarak koydum üzerini örttüm, bu kış orada kalırlar.

Arılığı gezerken 100 metre uzağında olan su kaynağını görüntüledim, temmuz ayına kadar su bulunuyor sonra kuruyor iki ay kadar susuz geçiyor zaman.


Havalar soğumasına rağmen çiçekler hala var düne kadar arılar çiçek tozu getiriyorlardı

Bol sarı çiçek tozu gelen bir çiçek.

Eflatum çiçek tozu alınan bir çiçek.


Yeni açmış bir kara süpürge bu eflatun çiçek tozu kaynağı

Yağışlardan dolayı ekimi zorda olsa, çamur içine atılan buğday tohumları çıkmaya başladı.

Bu bir bitkinin tohumu veya meyvası daha önce görsem hiç inanmam çiçeği de zaten çok değişik, önce koyu yeşil olan meyva sonra sararıyor.
Bu meyva ne acaba?

Bu çiçek "saat çiçeği" veya "çarkıfelekte" denilen bir çok yerde adına "passiflora" da denilen çiçek.

Çiçek açınca resimde görüldüğü gibi arılar tarafından da ziyaret ediliyor.

Birazda bahçeyi tanıtalım: daha önce yazmıştım beyaz hindi aldım diye artık ömürlerini tamamladılar. Erkek ve dişi yanyana aralarında fark belli oluyor.

Erkekler de işaret olarak göğsünde sert kıldan bir püskül var.


Dişi olanları biraz zorda olsa tarttım canlı 18 kg geliyorlar, erkek olanlar daha ağırlar.

Bunlar et hindisi çok sakinler kuzu gibi insanın arkasından geliyor uçamıyorlar.

6 yorum:

Hüseyin Yavuz dedi ki...

Murat hocam hürmetler,kovan tamir ve boyama işlerindeki ünümüz malumunuzdur...
hani sizin arılığın sağındakileri boyasak,hindinin dişi olanı var ya....

d.m.t dedi ki...

Nasıl yani;
"Ömürlerini tamamladılar"?
Sağlıklı gözüküyorlar; sakın kestim yedim demeyin!

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

murat hocam galiba hindilerin 1 aydan az zamanı kaldı afiyet olsun

Kenbiloğlu dedi ki...

Murat abi kolay gelsin

hindilerde güzelmiş yani:))

kayıpsız bir kış dileğiyle

selamlar

HB dedi ki...

Bu bizim boyacıları boş bırakmaya gelmiyor, gözü hindiye dikiyorlar.

muratakın dedi ki...

Sayın gezgin86:
Kuluçkalıklar boyalı veya bezirli ama ballıkların bazıları boyalı diğerlerini boş bir günde boyarız.

Sayın Demet Hanım:
Sağlıklılarda; Sizin kurduğunuz o son cümle doğru

Sayın Mehmet Gündoğdu:
Sizin dediğiniz gibi 1 ay değilde çok kısa zaman var günle sayılır.

Sayın İsmil Taşer:
İyi dileklerin için teşekkür ederim.

Sayın Halil Bilen:
Sizin elemenlar boş bırakmayın sorumlu olursunuz.