13 Ağustos 2009 Perşembe

Eksik kovanları tamamladım.

Her yıl iki dönem eksik kovanlarımı tamamlıyorum.
Birinci dönem olabilecek arı çoğalması göz önüne alınıp bahara çıkmadan
ve bunun yanında çerçeve de yapıyorum.
İkinci dönemde Hasattan sonra olabilecek ana kayıplarına karşı ruşetlerde ürettiğim fazla olan küçük arı ailelerini aktarmak ve normal arı ailesi durumuna sokmak için yapıyorum.


Benim kovanlarım TS 3409 ölçülerine uygun tabanı çakılı değil kuluçkalık ve ballık aynı ölçüde ister ballık ister kuluçkalık olarak kullanılabiliyor.
Elimde olan malzemeleri bir yere topladım eksik olanları tamamlayıp 15 adet tek katlı kovan yaptım.
Bu yıl yeni ürettiğim ana arı biraz fazla oldu.
Ruşetlerde arıyı kışlatmak istemiyorum.

Tabanlar çakılı olmadığından çerçeve altındaki boşluğu vermek için taban çevresine 20 x 25 mm çerçeve çıtaları çevrilmiş ve öndeki çıtaya uçma deliği açıyorum.

Kapaklar dışa geçmeli olarak kullanıyorum demir saç pervaz yok. Kapak içi çıkıntı kovan üstünde boşluk kalması için yapılmış, bu boşluğa şerbetlik rahatça konuyor aynı zamanda kış aylarında bu boşluktaki hava ısı ve nem yalıtımı yapıyor.


Kapak önü havalandırma yapıyorum, içeriye yağmur girmemesi için oval olan bu deliği dışarıya eğimli yapıyorum.

Havalandırma deliğini içeriden elek teliyle kapatıyorum.
Görünen kovanlar çam ağaçından yaptım yalnızca kapak üstü tahtaları kavak ağacından yaptım.
Yaptıklarımı dışarıda silikonlu su bazlı dış cephe boyasıyla dışarıda iki kat boyadım kuruması için baklettim.
Kapak üstüne yalıtım malzemesi koyup 0.35 mm lik galvenizli saç çakıyorum.




4 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

Çok güzel olmuş hocam ellerine sağlık, hayırlı olsun,

SAYGILAR

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

hocam benim kovanlarda aynı 3904 kapaklar geçmeli su alma ihtimali yok
yalnız bir sorun var çevredeki kovan çerçevelerine uyumsuz bizim çerçevelerdaha kısa

ENARICI dedi ki...

Hayırlısı olsun murat hocam kolay gelsin.
Bizim de eksiklerimiz var. Sipariş alıyormusun.

saygılar.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın hocam düzenli ve prensipli çalışmak ,insanı işe karşı soğutmuyor bilakis çalışma azmini tetikliyor,yeni kovanlarınız hayırlı olsun,uzun yıllar kullanmanız dileklerimle,iyi çalışmalar.