11 Ağustos 2009 Salı

Davetli konuklarımız var

Başlığı davetsiz yazacaktım ama değil ki.
Kış aylarındaki nemden dolayı kovan kapağı havalandırma deliğindeki elek teli çürümüş dikkat etmemişik oradan da sarıca arılar girmiş bir güzel yuva yapmışlar. Bakımlarda kovanları açınca kapakları ters koyup arada baksak bu olmazdı. Diğer bir başka kovanda aynı durum; Kapakların öndeliklerinden girdikleri için bakım anında belli olmuyordu . bir kaç tane sarıca arı girişi görülünce fark ettim.
Bu petekli sarıca arı daha zayıfmış bakıcı arılarının az olmasından belli oluyor

İlk açılınca daha çok sarıca arı vardı birazı uçtu.
Bu da üçücü sarıca arı yuvası ;
Önümüzdeki günlerde arılarımıza zarar vermemesi için hemen üç yuvada bozulup atıldı.
Zaten şuan pek saldırgan da değiller kolay bozulabiliyorlar.
Başka bir arı zararlısı kovanların ön tarafında ağ yapmış gelip geçen arıları yakalayıp öldüren
örümceğin kendisi epey iri sanırım ayaklarının bir ucundan öbür ucuna 5 - 6 cm vardı.
Güçlü kışlayan sarıca arı yuvasını dışına yaptığı özel kabuklarla korumaya alıyor, sonra bunun içine peteklerini örüyorlar.

Koruyucu kabuk açılınca içinden petek gözlü kat kat petekler çıkıyor.
Aslında bal arılarıda doğal hayatta yuva yapınca en az üç kat petek örüyorlar: ortada yavrulu petek, sıcak olan tarafta bal ve çiçek tozu peteği, soğuk olan tarafta bu iki peteği koruyan petek fazla olan balın depolanması için de kullanılıyor.
Yani mutfak, oturma odası, ev girişi gibi düşünebiliriz.

Geçen yıl bulduğum toprak içinde bir sarıca arı yuvası. Bu yıl geçen yıl gibi etkili değiller, çevredeki bitkiler iyice kurusun ondan sonra kovanlara girmeye başlarlar

Geçen yıl sarıca arı kapanı yaptım epeyce sarıca arı yakaladım. sarıca arının yanında
iri kara sinekler,petek güve kelebekleri,bir kaç çeşit böcek de giriyor, bal arısı girmiyor.
İki günde bir suyu değiştiriyorum içindekileri döküyorum üst parçanın ağzını biraz bal sürüp yeniden koyuyorum.
Artık bizde yıllara göre sarıca etkinliğini belirlemek amacıyla oturup tek tek sayacağız.
İstatistik tutacağız.





1 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

saygı değer hocam, Tabiatta her şey bir düzen içinde kurulmuş demekki. Biz insanlar olarak yuva yapımında ve hayatı idame ettirme konusunda örnek almamız gerekiyor değilmi? hele aralarındaki sosyal ilişkilere bakınca bazende kıskanıyorum, ibretlikler vallahi...