27 Haziran 2009 Cumartesi

Dadant kovana baktım:

27 - 05 2009 da dadant kovana arı koymuştum, arada bir baktım, bugün fotografını çekeyim dedim.
İki çerçeve arı koymuştum yanınada bir boş çerçeve koymuştum. tabi ki bu çerçeveler dadant çerçevesi değildi kendi çerçevelerini sonradan koyup işletiyorum.
kışa kadar kendi dadant çerçevelerini tamamlatmam gerekir.
Sol taraftaki iki çerçeveyle sağdan ikinci çerçeve diğer kovanlardan alınan çerçeveler.
Gelişim yavaş gidiyor balözü akışı çok az olduğundan dolayı kışa kadar ancak normal duruma girer. Bal özü akımı az olunca yeterli bal kemeri de yapamıyor yavru alanları bile anormal çevrenin uzun zamandır kurak olduğunun belirtisi.
Bu çerçeve ana arının çıkmak üzere olan ilk kendi yavruları, üç çerçeve yavru var.
Normal şartlarda bir çerçeve de yaklaşık 7000 den çok yavru olabiliyor, ama bu çerçevede yaklaşık 4500 çivarı yavru var.

Birazda çevreyi gezelim dedik. önce kapının üzerindeki çiçekleri çektim çok neşeliler güzel açmışlar.

Sonra kuraklığı söylemeye pek gerek olmayan görüntüler: bir arkadaş kangal dikenleri açtı diye yazıyor. ama bizde bitti bile kuraktan çabuk kurudular herhalde.


Onların yerine başka bir diken açtı yaprakları daha yeşil dikeni daha az kısa boylu bir bitki, son bir kaç gündür çoğaldılar. arılar onlarada konuyor. Bu yıl bal özü akımı biraz daha geç başlıyacak bu günlerde ayçiçeklerinin çoğunun açması gerekirdi,ama çok az açan var ve boylarıda kısa.
İki gündür az da olsa yağmur yağıyor bu da arıcılar için sevindirici bir haber.




Hiç yorum yok: