9 Nisan 2009 Perşembe

Perizin ilaç uygulaması:

Perizin uygulamasını geçtiğimiz günlerde ikincisini yapmıştım. Bir hafta arayla en az iki kere yapılması gerekmektedir.
Bu ilkbahar ilaçlama için uygun zaman yakalamak zor olduğundan biraz geç kaldı. Çünkü ilaç uygulaması yavrunun en az olduğu erken ilkbaharda yapılması gerekiyor ama zamanı yakalayamadık.

Burada asıl tanıtmak istediğim perizin uygulama aleti: yaklaşık 20 yıllık, gözüm gibi koruyorum, kaybolunca yerine yenisini bulamayacağım.

perizin ilk çıktığı yıllarda 50 cc lik perizin alana bir adette uygulama aleti veriliyordu.

Alet ymuşak plastikten yapılmış iki parçalı alt bölümü 500 cc lik başka bir yerde karıştırılmış 1 / 50 lik ilaç içine konuluyor.
Üstteki parça vidalı olarak takılıyor ve ince bir boruyla ilaçı yukarıya dolduruyor.

Alttaki bölüm sıkılınca ilaç yukarıya doluyor toplam 50 cclik her çerçeve arı için 5 cc ilaç çerçeve aralarına üstteki delikten akıtılıyor.

Ben en sonunda artık ilaç kalmaması için alt kab içine su doldurup ilacı içine şırıngayla sıktım. 1 / 50 lik orana çok dikkat ederek karışımı yaptım.
Karışımı çerçeve aralarındaki arıların üzerine sıktım.
İlacın etkileme şekli ıslanan arıları kurulamak amacıyla diğer arılar tarafın yalanması ve arılarıların kanına geçmesi, arının kanını emen varraonun ölmesi esasına dayanıyor.
90 lı yıllarda varrao için kullanılan en etkili ilaçtı, artık günümüzde birçok ilaçın üretilmesiyle kullanılması azaldı belki bende son defa yaptım deyebilirim.
Dönüşümlü ilaçlama içinde perizine de bir dönem yer vermiş olduk.



3 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Değerli hocam,o karışımı çerçeveyi çekip arıların üzerine püskürtseniz daha iyi olmazmıydı?Tüm arıların ıslanacak şekilde üzerine sıkılsa daha iyi netice alınır diye düşünüyorum.Kolay gelsin saygılarımla.

MURAT AKIN - ARICI dedi ki...

Sayın İlhami Bey:
Burada amaç aynı ama ilacı püskürtünce açık yavrulu göz içine de ilaç girer düşüncesiyle üzerinden akıtmyı uyguluyorum.
Bu aynı zamanda uygulama aletini tanıtmak içindi.
Saygılar.

Unknown dedi ki...

Sayın hocam geçen yıl bende bu ilecı kullanmak istedim büyük şırındayı bulamadım.Zamanında ilacı püskürtme aparatından edinmişsiniz ne güzel kolay gelsin çalışmalarınızda.