22 Aralık 2014 Pazartesi

Varroaları oksalik asit buharıyla tanıştırdım.

Kovanlarda yavrusuz günlerin gelmesini bekledim. Yavrusuz olduğunu düşünüp işe başladım Evde hazırlık yapıp arılığa gittim. Hava kapalıydı arada bir az, az yağmur damlıyordu.
Bir ölçek yalaşık 2 gram oksalik asiti aparata döküp buharlaştırdım. Arılarda ilaçlama için uygun olan gevşek salkım vardı. Az bir tıkırtıyla arılar dışarı çıkıyorlardı. Aparatın borusunu uçma deliğinden sokunca, arıların çıkmaması için açık kalan yeride kuru bezle kapattım.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Arıcılık adına yapmış olduğunuz paylaşımlar çok güzel, ülke arıcılığı adına daha fazla biz arıcılar olarak daha fazla emek vermemiz gerektiğini düşünüyorum. Saygılar...

ΕΠΟΠΤΗΣ dedi ki...

Biz köknar gitti Eh , biz de çiçek balları gitti , ben blogda iyi gitmek istiyoruz
Blog adresi epoptisf.blogspot.com bir sorun yoktu, çünkü ben yeni bir adres yapılan

epoptis1.blogspot.gr

Ben eski gelen mesajları aktarmaya çalışacağız

Herkes eski izliyor ve yeni monitör en kendi blogunda yeni adresini entegre izin istiyor.
Yapıcı iletişim dünyasında en iyisi
Ben eski blogun tüm adresleri dahil ( bana bir şey kaçar )

Zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz

Serkan dedi ki...

Arıcılık ile uğraşanların korkulu rüyasıdır varroa emekleriniz ve paylaştığınız bilgiler için teşekkürler

Gıda mühendisi dedi ki...

Merhabalar Murat Bey;
Yapmış olduğunuz paylaşımlar, bal sektöründeki tecrübelerinizden kaynaklı sizinle bilgi anlamında konuşmak için iletişime geçmek istiyorum. Yardımcı olabilir misiniz ?