13 Şubat 2012 Pazartesi

Arılara ilk bakım

Arıcılık açısından uygun olmayan bir sonbahar ve arkasından ocak ayında soğuk kış günleri geçti, bir kaç gün öncesine kadar soğuklar sürüyordu.

Dün hava güneşliydi, ben de yarın için hazırlık yaptım.

Sabah hava güzeldi bende arılığa gittim.
İyi ki sabah gitmişim öğlenden sonra yağmur yağdı.



Kovanların bazılarını açtım baktım.

Bu güçlü kışlamış ve kıştan çıkmış bir kovan görüntüsü.



Bu da daha az güçlü bir kovan.

Arıların çerçeve üstlerine yaklaşması iyi değil.
Arılar benimle ilgilen diyor.



İkinci bir arılık daha var. Orada ki arılar deneme amaçlı olarak oraya koydum.

Bu arıları bir komşudan aldım.
Yaklaşık 10 yıldan beri bir kez ben formik asit yapmıştım. varrao ilaçlaması olamadan hayatını nasıl sürdürüecekler bakalım.
Epeyce de güçlü görünüyorlar.
Üzerine ağırlık bulamadım değişik şeyler koydum.

Bu yıl ana arı üretim kutularını buraya taşıyacağım.

Üçüncü arılık var orasını ilerde görüntülerim.



Burada sık sık fırtına oluyor.
Arıları yukarıya kaldırsan devriliyor, yere yakın yapsan nemden etkileniyor.
Arılığa gidince kapağın birisi uçmuştu, bende kapağı sabitleme yoluna gittim.



Uzak arılıktan gelirken her yerde küçük su çukurları dikkatimi çekti.
Toprak çok gevşek zaten hiç taş bulunmuyor.
Bir yerde biraz su dursun orası o kış çöküyor, gölcük oluyor.

1 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Murat Hocam selamlar,

MAşallaah bu zamanda arılarınız iyi görünüyor sizin az güçlü dediğiniz bile benim güçlü kovanlarımdan iyi.
Ustaların farkıda burada zaten.

sağlıcakla kalınız.