12 Haziran 2011 Pazar

Plastik petek ve çerçevesi:

Deneme amaçlı bir kaç tane plastik petek almayı düşünüyordum.
Bir gezi anında bir arıcılık malzemesi satan yerde gördüm.
Örnek olarak getirilmiş, plastik petek çerçeveli ve tek parçalı olarak satılıyordu. Uzaktan bakınca bile ölçüleri gözüme hoş görünmedi.
Metre bulup ölçtüm. Üst parça 480 mm geliyordu kovana sığmayacaktı.
bizim kovanlar 472 mm ölçülü çerçeveye göre yapılmıştı.
Ölçmeye devam ettim:
çerçeve genişliği 450 mm olarak yapılmış bizimkiler 440 mm olarak yapılmıştı, kovana girerde yanlardan 2,5 mm boşluk kalacağından, arılar çerçeveyi propolisle yapıştıracakları için genişlik ölçüsüde uygun değil di.
Çerçeve toplam Yüksekliğini ölçtüm 230 mm geldi bunun da alt tarafına erkek arı gözü yapaklarından bu ölçüde uygun değildi.
Sonuç olarak plastik çerçeve ve petek benim kovanlarımın ölçülerine uygun olmayınca almaktan vaz geçtim.

Hiç yorum yok: