7 Mart 2011 Pazartesi

Bahar gelmeden gezi iyi oldu:

Bir kaç günlük gezi yaptım.
üç gün işlerim vardı, arada bir de arıcılık sanal dünyasındaki arkadaşlarla görüştüm.Salı günü Sayın Halil Bilen'le beraber onların arılığına gittik.
Sabah şehirde hava soğuktu, yola çıktık.
Arıları, eskiden benim de arılarımı koyduğum, Eskişehir'in kış olmayan bölgesinde.
Buraya gitmek için denizden yükseklik olarak 788 metreden 1300 metreye çıkılıyor sonra kısa sürede 220 metreye iniliyor.
Bu resim vadiye inişin başladığı yer denilebilir.
Biraz daha yaklaşılınca aşağıdaki Karaoğlan köyü belli oluyor.
Tarih 3 mart badem çiçekleri açmış görünüyor daha erkende olabilirdi.

Yer çiçekleri de açmaya başlamış.
Sarı papatya benzeri çiçekler ve çevrenin "sormak" dediği beyaz ballıbaba da açmış, Bu çiçekten iyi bal özü geliyor, bir aydan fazla çiçekli kalıyor.
Sabah hava serindi bizde biraz çalıştık, arılarla poz vermek de iyi oldu.
Sayın Halil Bilen' de bunlar benim dedi poz verdi.
Dönüşte hava sıcaklığı 24 derece olmuştu.

Daha önce de ana arı yetiştirme kutularındaki kışlama deneylerini inceledim, başarılı oldukları görülüyor.


Şehirde arıcıların gittiği toplanma yerinde çoğumuzun tanıdığı Sayın Bünyamin Yiğit ve vadide ki Sarıcakaya ilçesinde ormancı olan arıcı mehmet Eminle oturup sohbet ettik.

3 yorum:

HB dedi ki...

Hocam, bizleri gelmenizle onurlandırmıştınız, şimdi de sözlerinizle de sevindirdiniz. Teşekkürler.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın hocam siz Hayrabolu Eskişehir arasını hiç boş bırakmıyorsunuz,sanırım bu çalışkanlığı ve genç kalmayı bu güzel aktivitelere borçlusunuz,dostluklar,paylaşımlar çok önemli ,bende bu güzelliklerin devamını diliyor saygılar sunuyorum.

ÇAYLI dedi ki...

sayın hocamslmlar
arılgın resimlerini incelerken birşey dikkatimi cekti bademle beraber acan azgan diye bildigimiz polen deposu olan dikenli bil çalı tipi agac vadinizde neden denemiyorsunuz buyıl antalya yöresinde yogun bir polen akımı var azganlardan. izliyorum sizleri sag olun