18 Şubat 2011 Cuma

Hava azıcık ısındı:

Bir haftaya yakın hava soğuk ve rüzgarlı gidiyordu.
Bu gece yağmur yağdı hava yumuşadı, öğlene doğru arılar için uygun hava oluştu, ben de arılığa gittim.Arılar uygun havayı görünce uçuşa başlamışlar.
Geçen haftakinden daha çok suya konuyorlardı, bazılarıda yavru uçuruyorlardı.
Bitkiler içinde uygun hava olunca çiçekler az da olsa açmış, arılar çiçek tozu getiriyorlardı.
Geçen hafta arıalar daha uzun süre salkımda kalıp sonunda dışarıya çıkımışlardı, bu çıkışın sonunda iyi barsak temizliği yapmışlardı.
Bu temizlik sonrası arıların pislikleri uçma tahtasında kurumuş olarak görülüyor.
Üstteki üç resim bu yazının boşluk doldurmasıydı, asıl yazıyı bu resim için yazmam gerekiyor.
Bir ay kadar önce yaptığım sıvı oksalik asit uygulamasının sonucunu gördüm olumlu olduğunu düşünüyorum.
Çiçek tozu çekmecesinde; Bir aydan beri toplanan ballı gözlerin sırları, arıların balları hızla tükettiklerini göstergesi.
İkincisi ise; alt çekmeceye düşen varrao ölüleri görülüyor.

2 yorum:

Mehmet Gençünal mgencunal@mynet.com dedi ki...

Hocam olumlu haberler hepimizi sevindiriyor.
Çekmecelerde kağıt havlu mu var, görüntüden öyle algıladım.

MURAT AKIN - ARICI dedi ki...

Mehmet Bey:

Oksalik asitin yaraını görüyorum.

Toplanan çiçek tozlarının temiz olması amacıyla çekmecelere sürekli kağıt havlu koyuyorum.

Gördüğün kağıt havlu sonbahardan kaldığı için biraz özelliğini kaybetmiş, baharda yenilerim.