30 Eylül 2010 Perşembe

Bir fuar gezisi:

23 - 26 eylül tarihleri arasında yapılan Lüleburgaz 5. Tarımtech 2010 tarım teknolojileri hayvancılık bitki ve tohumculuk fuarını gezdim.
Bir pazar günü değerlendirmesi oldu.Burası giriş kapılarından birisi:
Kapıya yakın gıda ile ilgili tanıtım yerleri ve dinlenme bölümleri var.
Kailteli işçilikle yapılmış tarım ekipmanları bölümünden birisi.
Yine ilgi çekici değişik bir tarım makinesi.
Değişik tarım makine ve ekipmanlarından çok sayıda traktör firmasıda vardı.
Sulama, gübre. tohumculuk bölümlerinin yanında burasıda fidan satışı yapan bir firmanın bölümü.
Buradan tüp denilen plastik torba içinde üç adet üzüm asması fidanı aldım.
Ararken buldum; Bir arı kovanı yapımcısının açtığı bölüm:
adının Faik AKCAN olduğunu öğrendim, biraz lafladık kovanlara baktım, ölçüler standarttı ölçüyü Kırklareli Birlik Başkanı Rıdvan ULUS tan aldığını söyledi.
Arıcılar o kadar çok ölçüde kovan istiyorlarki şaşırdım, bunda karar verdim yaptım dedi
Kovanların tabanını tel elekli olarak yapmış, fiyatını sordum 90 lira dedi.
Bunun yanında 100 adet sepet kovana benzeyen ağaçtan yaptığı kovanları gösterdi çok az kaldı dedi;
Bu kovanlar ekolojik bal için uygun önümüzdeki yıl çok yapmak istiyorum dedi.

Hiç yorum yok: