8 Temmuz 2010 Perşembe

Adı gibi yarım kat:

Genelde arıcılık da iki cins ballık kullanılır.
Birisi ve çok kullanılan tam kat ballık diğer adıyla langstroth ballık yani 25o mm çerçeve yüksekliğine göre yapılmış 260 mm yükseklikli ballık.
İkincisi yarım kat ballık.buna yarım kat denmesinin nedeni çerçeve yüzey alanı yaklaşık dadant kovan kuluçkalık çerçevesinin yarısı kadar olmasındandır.Bende tam kat ballığı 130 + 130 mm olarak tam ortadan böldüm.
İçine 120 mm lik çerçeveler konulabilecek durumda oldu.İçine tamamını 120 mm lik çerçeve koymaya da gerek yok.
Aynı tarafa üstüste dar çerçevelerden az sayıda koyuyorum.
İki ballığın toplamı 260 mm olduğundan diğer yerlere tam kat çerçevesi koyuyorum.

Bu yarım kat çerçevelere kılavuz petek takıp çokça dedikodusu yapılan karakovan balı üretmek için kullanıyorum.
Bu çeçeveleri daha çok hediyelik olarak kullanıyorum.

1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam insanın düşünmekte sınırı yok,istenince değişik ve faydalı uygulamalar olabiliyor.Başarı kolaylık ve bol verimli bir sezon diliyor saygılar sunuyorum.