14 Eylül 2009 Pazartesi

Bahçeden - 2

Bahçede diğer sebzelerin yanında biberlerde var.
Herkesin bildiği biberlerin yanında veya çok kullanılmayan biberlerden bir sayfa hazırladım. Kambe biber özel amaçlar için yetiştirdiğim bir biber çeşidi soğuğa ve hastalıklara dayanıklı koparıldıktan sonra uzun süre dayanan bir biber çeşidi.
Misafirlere herkes şeker verir tatlı yiyelim tatlı konuşalım diye, bizde acı biber ikram ediyoruz acı konuşmuyoruz şekerden daha hora geçiyor.
Bu biberin benim bildiğim adı biberiye; isim axxx

Bu küçük sivri dallı biber kuruyunca kırmızı değilde açık kırmızı veya pembe oluyor.
hepsinin içinde en acı biber bu.


Renginden dolayı zeytin biber: bu iri biberli ve dallı olanı.


Bu da küçük zeytin biber top şeklinde dallanmayan biber her iki zeytin biberde iyi ac biberdir.
Bu da top acı sivri biber hem verimli hem çok yer kaplamıyor.
Acılık ölçümünü bir gazete haberinde okumuştum: Acılık tam değeri 1000 miş birimini bilmiyorum en acı biberler Meksika biberleriymiş acılık derecesi 800 ü buluyormuş. Türk acı biberlerinin acılık derecesi 150 civarındaymış.

Yine başka biber çeşidi sarı biber: kalın etli dolma biber önce yeşil olgunlaşınca sarıya dönüşüyor, bunun olgunlaşınca kırmızı olanı da var.

Sonbahar; şimdi incir zamanı: İncir çok sevdiğim meyvalardan, bu ağaç köyün en büyük incir ağacı. çok soğuk geçen kışlarda donuyor sonra topraktan yeniden sürüyor. Ben kuru gövdelerini iki kere kestim.
yaklaşık 50 yıllık bir ağaç.

Adı mor incir: diğer adı karadeniz inciri dikkat edilirse rengi tam kara değil.
Yağmur çok yağdığından yarılmış tatlı suyu damlıyor.
Yaklaşık verimi bir ay sürüyor.
Akşam üzeri bir kova topladım yarılmış olanların tadıda bozuluyor, ekşiyor sarıca arılar ve kargalar da inciri çok seviyorlar.





Hiç yorum yok: