10 Mayıs 2009 Pazar

Akasya Çiçeği


Akasyalar çiçek açmadılar ama az kaldı.

Bulunduğum yerde her evi bahçesinde, köyün dışında heryerde çok sayıda akasya ağacı var. kendisi doğal olarak çıkıyor.

ağacı sağlam yapılı ve suya dayanıklı olduğundan yere çakılıp direk olarak, alet ve araç sapı olarak kullanılıyor.

ağacı yaşken bile yandığından işe yaramayan kısımlarıda yakacak olarak kullanılıyor.

Yine sert dokulu olduğundan fıçı yapımında da kullanılırmış.

Bu bölgede adı kıral ağacıdır.

Arıcılık açısından iyi bir bal kaynağı, çiçeklenme zamanı hava genelde rüzgarlı ve serin oluyor arılar yararlanamıyor.

Bir kaç yılda bir balı oluyor. akasya karışık balın buruk tadı ve koyu rengi oluyor.

Bu yıl 5 mayıta çektiğim resimde daha çiçek açmadığı görülüyor.
Bu gün çektiğim resimde çiçek tomurcukları başlamışlar.

Ama geçen yıl 5 mayısta aynı yerden çektiğim resimde aynı ağacın çiçekli olduğu görülüyor.



Ameliyat aletlerini sıraya dizdim biraz geç kalsamda kurtçuk aktarma işi yapayım dedim.
Daha önceden hazırladığım kovana kurtçuk aktarılmış çerçeveyi koydum.
Ben işi en kolay balık oltasından yaptığım kalemle yapıyorum.

Kurtçuk aktarma işini daha önce hazırladığım kovandan aldığım ana arı sütüyle yaş olarak yaptım.
Sulandırılmış arı sütünü dışarıda koydum ama kurtçuk aktarma işini arabanın içinde yaptım.









2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Murat Bey.

Arı takvimini takip ederek,resimlerle beraber sabitlenemeniz çok hoş bir tesbit olmuş.Artık bize de örnek almak düşer.Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Hocam bende geçen seneki notlarıma baktım 23 nisanda açmıştı akasya bizde şimdi ise daha yeni yapraklandı.Sağlıcakla kaıln kolay gelsin.