12 Kasım 2010 Cuma

Kolay kek yaptım.

Arıcılık gen tr de ve beyaz kovan arıcılık sitelerinde anlattığım kolay kek yapımının uygulamasını her yıl olduğu gibi yapıyorum.
Anlattıklarımız ve yazdıklarımız uygulamalı olması inandırıcı oluyor.
Zaten yazdıklarımızın çoğu uyguladığımız paylaşımlar.Arı sayısına göre yapacağımız keke uygun bir plastik bidon aldım.
İçine 25 kg arı için çekilmiş pudra şekeri doldurdum.
Üzerine kaynamış sulu ballı karışımı döküyorum.
Şeker biraz çöküyor.
Bidonun kapağını kaptıyorum, 15 gün bekliyorum, olgunlaşıyor.
Eğer aceleniz varsa ertesi gün de kullanabilirsiniz.
Ben bir hafta bekleyip kullandım.

Yapım ölçüsü:
11 kg pudra şekeri
1 kg su kaynatılıp içine 1 kg bal konulup tam kaynamak üzere iken kapatılır
Vermek istediğim zaman uygun besleme kabına konulur.
Ama ben hemen arıların çok olduğu yere çerçevelerin üzerine koyuyorum.
akışkanlığı uygun olduğundan çerçeve aralarına akmıyor.arılar bir kaç günde tüketiyorlar.
Kovan iç örtüleri çuval olduğundan sorun çıkmıyor.

4 yorum:

zeynuğu dedi ki...

Murat Bey;
Sizin sayenizde kısa sürede kek yapmayı öğrendim.
Önceleri kek yapmak için saatlerce uğraşıyordum.Beni büyük eziyetten kurtardınız.Sağolun.
Sizin sayenizde benim bildiğim beş kişi daha kek yapma eziyetinden kurtulmuş oldu.
Hocam saygılar.

TUYSAL dedi ki...

Sayın Murat Akın öğretmenim, kolay kek tarifi için teşekkürler.
Selamlar.

Unknown dedi ki...

BAL İLE SUYU KARIŞTIRINCA BOZULMUYORMU

zrtn dedi ki...

merhaba, peki bu içeriğe vitamin katmamız doğru olur mu? yoksa fazla mı gelir arıya? tavsiyeniz nedir?